Servis vozidiel GAZ a UAZ

V rámci servisu GAZ/UAZ vykonávame:

  • výmenu prevádzkových kvapalín,
  • kontrolu a nastavenie motorov,
  • kontrolu a repasáciu podvozkových a prevodových skupín.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

sada tesnení na otočné hlavy prednej nápravy

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

zvislé čapy UAZ náhrada klzného uloženia valivým

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

vizuálne porovnanie vložiek listových pružín GAZ-UAZ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

pastorok diferenciálu

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

vačkový diferenciál

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

sťahovanie ložiska z klietky vačkového samosvoru

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

kôš diferenciálu s namontovanou „aussia locker“ určený do zadnej nápravy

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

nastavenie záberu „na farbu“ – zatiaľ ešte nevyhovuje

silentblPIER

silentbloky pier z Ukrajiny po dvoch rokoch prevádzky

plechVLOZKApera

novovyrobená plechová vložka do oka pera

skladaniePERA

skladanie listového pera

zlozenePERO

zložené pero pred nastriekaním čiernou farbou

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

žlté-silentbloky polyuretánové, biely-vytočený zo silonu, čierny-pôvodný gumený

Po dlhšej dobe sa na rad dostala predná náprava – vyčistiť a premazať listové perá a hlavne vložiť dopredu vačkový samosvorný diferenciál. Prvé subjektívne pocity pri jazde s predným vačkovým (kolíčkovým) diferenciálom sú vcelku priaznivé. Zdá sa mi, že pri zaradenom prednom náhone ide riadenie tuhšie ale nie je to nič strašné. Ani na prachu resp. blate som nepozoroval nejakú neochotu zatáčať, alebo nejaké nevypočítateľné jazdné vlastnosti. Uvidíme v zime s namontovaným pluhom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

rozpolená predná náprava

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

nastavenie záberu „na farbu“

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

zamontované predné perá

Ako poskladať kĺb prednej poloosi ak sa po demontáži rozpadne?

Dlhšiu časť upnúť do zveráka. Najprv vložiť stredovú guličku, (má trochu väčší priemer ako ostatné štyri) potom priložiť druhú časť polosi a vložiť dve guličky z jednej strany. Po vychýlení vložiť tretiu guličku. Štvrtá je najväčší problém ale ide to ľahko ak kratšiu časť poloosi trochu nadvihneme voči druhej časti.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

po nadvihnutí kratšej časti sa dá aj posledná gulička ľahko vložiť. Pri ďalšej manipulácii ale pozor, kĺb treba držať pokope aby sa nerozpadol. Ak je už zamontovaný vo vnútri, konštrukcia otočného čapu ho drží sama.

Čo nového v roku 2011?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

na GAZa pribudlo elektrickým navijákom ovládané zdvíhanie snežného pluhu s dočasným umiestením ovládania

ZIL

dlho nebolo čo opravovať 🙂 tak aspoň jedna pekná fotografia

Rok 2012

Dostalo sa mi do rúk dynamo zo snežnej frézy D470 – na báze ZIL157. Dynamo nedobíjalo už zrejme dlhšiu dobu. Po rozobratí (bolo potrebné vyrobiť špeciálny kľúč) som zistil skrat na kostru jednej časti budiaceho vinutia a drobné poškodenie komutátora od hláv skrutiek. Po oprave dynamo dobíja tak ako má.

Na dyname (motor na pohon frézy je radový šesťvalec – 1/2 motora T34) je zaujímavo riešený pohon – cez pružnú hardyspojku s trecou spojkou proti preťaženiu a tiež budiace vinutie ktoré je rozdelené na dve dvojice cievok. Regulátor dynama má tiež dva samostatné vývody pre budenie. Prečo je to tak neviem, snáď tým bolo sledované nižšie prúdové zaťaženie každej vetvy budenia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

dynamo24V, cca 1500W

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

poškodenie komutátora od hláv skrutiek

vinutie

tu bolo vinutie skratované na kostru

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

skúška: pohon 3kW motorom rozbrusovačky, napätie cez 28V,prúd cca 20A


Motor M20, prvý štart po GO