Terénna doprava https://www.terenna-doprava.sk/?page_id=37 Export date: Sun Nov 10 4:18:56 2024 / +0000 GMT |
Servis vozidiel GAZ a UAZV rámci servisu GAZ/UAZ vykonávame:
sada tesnení na otočné hlavy prednej nápravy zvislé čapy UAZ náhrada klzného uloženia valivým vizuálne porovnanie vložiek listových pružín GAZ-UAZ pastorok diferenciálu vačkový diferenciál sťahovanie ložiska z klietky vačkového samosvoru kôš diferenciálu s namontovanou "aussia locker" určený do zadnej nápravy nastavenie záberu "na farbu" - zatiaľ ešte nevyhovuje silentbloky pier z Ukrajiny po dvoch rokoch prevádzky novovyrobená plechová vložka do oka pera skladanie listového pera zložené pero pred nastriekaním čiernou farbou žlté-silentbloky polyuretánové, biely-vytočený zo silonu, čierny-pôvodný gumený Po dlhšej dobe sa na rad dostala predná náprava - vyčistiť a premazať listové perá a hlavne vložiť dopredu vačkový samosvorný diferenciál. Prvé subjektívne pocity pri jazde s predným vačkovým (kolíčkovým) diferenciálom sú vcelku priaznivé. Zdá sa mi, že pri zaradenom prednom náhone ide riadenie tuhšie ale nie je to nič strašné. Ani na prachu resp. blate som nepozoroval nejakú neochotu zatáčať, alebo nejaké nevypočítateľné jazdné vlastnosti. Uvidíme v zime s namontovaným pluhom. rozpolená predná náprava nastavenie záberu "na farbu" zamontované predné perá Ako poskladať kĺb prednej poloosi ak sa po demontáži rozpadne? Dlhšiu časť upnúť do zveráka. Najprv vložiť stredovú guličku, (má trochu väčší priemer ako ostatné štyri) potom priložiť druhú časť polosi a vložiť dve guličky z jednej strany. Po vychýlení vložiť tretiu guličku. Štvrtá je najväčší problém ale ide to ľahko ak kratšiu časť poloosi trochu nadvihneme voči druhej časti. po nadvihnutí kratšej časti sa dá aj posledná gulička ľahko vložiť. Pri ďalšej manipulácii ale pozor, kĺb treba držať pokope aby sa nerozpadol. Ak je už zamontovaný vo vnútri, konštrukcia otočného čapu ho drží sama. Čo nového v roku 2011?na GAZa pribudlo elektrickým navijákom ovládané zdvíhanie snežného pluhu s dočasným umiestením ovládania dlho nebolo čo opravovať :-) tak aspoň jedna pekná fotografia Rok 2012Dostalo sa mi do rúk dynamo zo snežnej frézy D470 - na báze ZIL157. Dynamo nedobíjalo už zrejme dlhšiu dobu. Po rozobratí (bolo potrebné vyrobiť špeciálny kľúč) som zistil skrat na kostru jednej časti budiaceho vinutia a drobné poškodenie komutátora od hláv skrutiek. Po oprave dynamo dobíja tak ako má. Na dyname (motor na pohon frézy je radový šesťvalec - 1/2 motora T34) je zaujímavo riešený pohon - cez pružnú hardyspojku s trecou spojkou proti preťaženiu a tiež budiace vinutie ktoré je rozdelené na dve dvojice cievok. Regulátor dynama má tiež dva samostatné vývody pre budenie. Prečo je to tak neviem, snáď tým bolo sledované nižšie prúdové zaťaženie každej vetvy budenia. dynamo24V, cca 1500W poškodenie komutátora od hláv skrutiek tu bolo vinutie skratované na kostru skúška: pohon 3kW motorom rozbrusovačky, napätie cez 28V,prúd cca 20A Motor M20, prvý štart po GO |